Comarch ERP Optima to wielomodułowy program, a zarazem bardzo prosty w obsłudze, wspierający prowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw w możliwie każdej branży. System składa się z kilkunastu zintegrowanych modułów przeznaczonych każdemu obszarowi biznesowemu, co ułatwia zarządzanie firmą. Program jest dostępny w wersji stacjonarnej oraz w wersji chmurowej.
Comarch ERP Optima jest najpopularniejszym oprogramowaniem w Polsce – zakupiło go już ponad 70 000 polskich firm. Takie zainteresowanie z programu wynika z jego elastyczności dopasowania do każdej firmy. Na wstępnym etapie klient może zadecydować, z jakich funkcji będzie głównie korzystać jego firma. Co więcej, wraz z rozwojem firmy można rozszerzyć system o kolejne aplikacje zintegrowane.
Podstawowe procesy w przedsiębiorstwie wspierane przez Comarch ERP Optima:
- Księgowość – moduł do prowadzenia każdej formy księgowości. Pozwala na kontrolę budżetu, rozliczania wynagrodzeń, prowadzenie pełnej ewidencji VAT, obliczanie deklaracji podatkowych
- Handel i magazyn – moduł dedykowany do wsparcia procesów handlowo-magazynowych takich jak tworzenie dokumentacji, prowadzenie rozliczeń i kontrolę zagadnień logistycznych. Zawiera także mobilny program do inwentaryzacji
- Płace i Kadry – moduł wspiera dział kadr w wyliczaniu wynagrodzeń, rozliczaniu deklaracji PIT oraz gromadzeniu informacji personalnych. Moduł zawiera aplikację e-Pracownik do zarządzania czasem pracy i urlopami
- Kasa/Bank – centralny moduł zintegrowany z systemami polskich banków, który pozwala na kontrolowanie przepływów pieniężnych w firmie
- CRM – moduł zarządzania relacjami z klientami, który pozwala na planowanie spotkań, tworzenia ofert, przydzielania zadań i kontrolę ich realizacji
- Raporty i analizy – narzędzie do generowania raportów i analiz o bieżącej sytuacji w firmie
- Wersja mobilna – Pakiet aplikacji mobilnych pozwalający na kompleksową obsługę przedsiębiorstwa w każdym dowolnym miejscu
- E-commerce – Narzędzie do sprzedaży poprzez kanały internetowe
- Skanowanie i odczytywanie faktur – narzędzie oparte na technologii OCR, które pozwala na odczytywanie danych z faktur i katalogowania ich w plikach PDF i graficznych
- Oprogramowanie dla biur rachunkowych – wersja stworzona dla biur rachunkowych, która pozwala na prowadzenie pełnej księgowości, kadr i płac wielu klientów, wymianę dokumentów i tworzenie rożnych analiz.
Comarch ERP XT jest to innowacyjny, a jednocześnie intuicyjny i łatwy w obsłudze program do zarządzania małą lub mikro firmą. Program służy do wystawiania faktur, prowadzenie pełnej lub uproszczonej księgowości, obsługi magazynu, a także generowanie raportów i prowadzenie e-sklepu. Elastyczność programu pozwala na wybranie modułów, które są dopasowane do Twojej firmy. Comarch ERP XT pozwala na wystawianie faktur w 5 sec oraz dba o warunki RODO.
Comarch ERP XT jest dostępny dla każdego rodzaju urządzeń, który ma dostęp do Internetu przez przeglądarkę, a także w wersji mobilnej na Android i iOS.
Pełny pakiet Comarch ERP XT składa się z ekosystemu aplikacji:
- POS – punkt obsługi sprzedaży detalicznej (POS) to aplikacja na urządzenia mobilne dla sprzedawców. Zabezpiecza wykonanie wszystkich operacji związanych z obsługą klienta
- OCR – technologia OCR pozwala na odczytywanie danych z faktur i katalogowania ich w plikach PDF i graficznych
- Comarch iBARD – Wirtualny dysk w chmurze z danymi Twojej firmy
- BI point – narzędzie do generowania raportów i analiz o bieżącej sytuacji w firmie
- Comarch e-sklep – sklep internetowy zintegrowany z Comarch ERP XT
Comarch Moje BR (Comarch Moje biuro Rachunkowe) to nowoczesna aplikacja do fakturowania, która dodatkowo umożliwia utrzymywanie stałej komunikacji z własnym Biurem Rachunkowym. Aplikacja dostępna jest na system Android i iOS. Jest bardzo łatwa w użytkowaniu, pozwala kontrolować wszystkie aktualne płatności firmy.
Dla kogo?
Przeznaczona szczególnie dla samozatrudnionych, tych najmniejszych firm i start –upów. Idealna dla tych, którzy potrzebują mobilnego narzędzia do fakturowania jak i wprowadzania dokumentów kosztowych. Idealna dla tych, którzy chcą prężnie się rozwijać i maksymalnie oszczędzać swój czas
Jak działa?
Aplikacja działa mobilnie, można z niej korzystać w dowolnym momencie, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu (na przykład telefon, tablet). Aplikacja umożliwia wystawianie faktur oraz zaewidencjonowanie faktury kosztowych
Integracja z systemem Comarch OCR zapewnia łatwość obsługi – Wystarczy zrobić zdjęcie faktury i dodać ją do aplikacji. W tym samym momencie jest ona również dostępna w księgowości.
Dzięki integracji z biurem rachunkowym wszystkie informacje takie jak podatek PIT czy VAT, lub składki ZUS- zawsze są pod ręką i na czas.
Co więcej, aplikacja została tak przygotowana, aby prognozować przydatne dla przedsiębiorcy informacje. Całodobowy dostęp do płatności zarówno tych dotyczących zobowiązań jak i należności.
Aplikacja Moje biuro Rachunkowe sprawia, że informacje dotyczące biznesu masz dostępne bez względu na czas i godzinę.
Darmowy program do fakturowania umożliwia:
- Wymiana danych z Biurem Rachunkowym
- Dodawanie faktury kosztowej ze zdjęcia- możliwe dzięki usłudze OCR
- Szybkie i mobilne wystawianie faktur
- Nieustanny dostęp do aktualności firmy (informację o wartości sprzedaży i kosztów w danym miesiącu, a co więcej- informacje o bieżących podatkach i opłatach jakie wyliczy i wyśle Twoje Biuro Rachunkowe)
Wystawianie do 5 faktur w ciągu miesiąca (kiedy biznes się rozrośnie jest możliwość skorzystania z programu Comarch ERP XT, gdzie zostaną bezpłatnie przeniesione wszystkie wystawione faktury)